Powered By Blogger

Monday, February 15, 2010

AKU MERELAKANNYA PERGI



Tidak kusangka begini pengakhiran satu kisah cinta agung,
tidak seperti cerita-cerita cinta yang lain.
Bukan seperti kisah cinta ADAM dan HAWA,
tetapi cinta ini berakhir dengan kesedihan.
Cinta bertepuk sebelah tangan...
aku sukakan dia, aku sayangkan dia,
tetapi adakah dia sayangkan mahupun cintakan aku?
Aku memang terlampau sayangkan dia,
tak mampu untuk aku membuat dia menangis,
aku ingin mengembirakannya.
Membuatkan dia sentiasa tersenyum...
aku mahukan dia bahagia walaupun aku sendiri kurang bahagia.
Aku rela melepaskannya asalkan dia gembira
sungguhpun hati dirobek sedalam-dalamnya.
Aku relakan jua demi sayangku kepadanya...
aku tak ingin melukakan hatinya,
jadi aku relakan sahaja.
Adakah tindakanku ini betul?
Entahlah, aku pun tak tahu.
Tetapi apa yang penting adalah dia bahagia,
pabila dia bahagia,
pasti aku jua berbahagia deminya...

No comments:

Post a Comment