Powered By Blogger

Tuesday, November 9, 2010

LAYAN PERASAAN

assalamualaikum wbt

hari ini, aku terlihat sebuah gambar di dalam facebook. aku terbaca commentnya. kawanku seorang ini sedang menikmati saat-saat indah bersama teman lelakinya.

aku gembira untuk dia sungguhpun aku terasa syahdu seketika. dulu gadis ini yang aku gelarkan A amat aku cintai. aku terlalu sayangkan dia. tapi kini dia sudah berpunya. sedang berbahagia bersama kekasihnya, B.

aku tak boleh untuk memberi komen apa-apa. aku hanya syahdu dan sedih. kalaulah TUHAN temukan kami. alangkah bahagianya. A menambat jiwaku sejak di semester 1 lagi. tapi setelah 3 semester berlalu, akhirnya aku tewas. bukan di semester 3 aku tewas, tapi semenjak di semester 1 lagi. B juga begitu, menyukai dalam diam A sejak semester 1. dan kini dia berjaya memenangi hatinya.

mungkin aku kalah kerna aku terlalu mengejar, terlalu mengharap dan berpura-pura. akhirnya aku tewas jua. hahahaha... syahdunya aku kala jari jemariku laju menaip coretan ini. kerna aku didendangkan dengan gesekan biola lagu romeo and juliet-edvin marton. pilunya hati ini.

tapi kini ku sedar, aku ada dia, F untuk menemani hidupku. aku harus hargainya, belainya, menjaganya. tetapi aku tetap takkan lupakan A kerna A mempunyai 1001 kenangan dalam hidupku. gadis pertama kulukis potretnye, gadis pertama kukarangkan skrip dan lain-lain.

Akhir kata Wassalam....

No comments:

Post a Comment