Powered By Blogger

Sunday, November 14, 2010

assalamualaikum dan selamat pagi

aku rasa kalau jam sekarang nie, kebanyakan manusia biasa dah lena diulit mimpi. tp aku nie tak boleh2 nak tidur... nak buat painting cam takut jew. so online jele... dan mencoret sedikit info di blog aku nie.

pagi nie aku susah sangat nak tidur. bukan pagi nie jew, tapi dh beberapa pagi sebenarnya. so aku nak tanyalah, apa aktiviti yang patut dibuat masa cuti sem nie? cam aku, aku nak wat painting, design kasut, tulis cerpen, karang novel dan poem2 dan paling PENTING sekalik, iaitu KERJA!!!

kerja? kerja apa yang nak buat? aku sebenarnya bukan jenis yang suka makan gaji sangat... aku suka berniaga... aku suka jadik bos aku sendiri. bak kata RASULULLAH SAW, 9/10 dr pintu rezeki itu adalah berniaga. dan aku suka amik cara orang CINA. mereka sangat suka berniaga... n mereka amat bijak berniaga.

tp kan, aku kerja pn makan gaji gak... aduh! tapi takpe. aku amik gak upah LUKIS POTRET, DESIGN MERCHANDISE, DESIGN LOGO. kalau ada sesapa yang nak terutama dari kawasan IPOH/MELAKA blhle cari aku... comment jew kt post nie, takpun cmnt FB aku.(cai je nama TUK KURA, mezti jumpe)

skang aku ngah kumpul duit. cadang nak beli kamera. kamera lomo jew... BLACKBIRD FLY(BBF) smart sihh function dia....

No comments:

Post a Comment