Powered By Blogger

Wednesday, November 4, 2009

AMANAT TERAKHIR

Mataku kian terpejam,
takku tertanggung kesakitan tatkala ini,
aku tak mampu untuk pergi lagi,
meninggalkan kau sendiri,
menjalani kehidupan penuh pancaroba dunia ini,
manakan sanggup untukku tinggalkan kau,
kerana tatkala itu,
air matamu bercucuran,
takku sanggup melihat air mata jernihmu berguguran kerana aku.
Tolong aku,
jangan kau menangis lagi,
sesungguhnya air matamu menyebabkan aku sedih,
ku menyeka air matanya berharap tidak lagi
butir-butir kaca air matanya tumpah lagi.
Tolonglah tabah untukku,
sesungguhnya akan ada penggantiku untuk kau,
kau perlu bersabar,
aku sentiasa ada di sisimu...
Tidak tertanggung lagi kesakitanku ini,
oh Tuhan segeralah permudahkan pemergianku ini,
akhirilah segala kesengsaraanku.
Aku berharap kau akan tabah menghadapi pemergianku,
sesungguhnya setiap makhluk akan tetap pergi,
yang tinggal hanya Allah swt.
Maka jangan kau bersedih,
kau simpanlah segala kenangan manis kita berdua bersama,
sematkan di dalam hati akan memori ita itu,
janganlah kau lupakan aku setelah lama pemergianku.
Ini amanat terakhirku,
maafkanlah segala salah silapku,
halalkan segala makan minumku,
hulurkan tanganmu,
biarlah aku memegangnya buat kesekian kalinya,
sebelumku pergi buat selamanya.
Aku tahu kau akan perlahan-lahan melupakanku,
aku tidak kisah kerana itu azali manusia,
tetapi aku berharap,
sungguhpun kau lupa warna rambutku, bauku, rupaku, gayaku, percakapanku, gelagatku,
tetapi aku berharap kau tidak akan melupakan aku sebagai cintamu.
Aku cintakan kau,
kini tenanglah aku untuk pergi buat sekian kalinya...........

1 comment:

  1. Hey I was just swinging by because I noticed you liked anime. I was wondering if you've ever considered going to anime conventions or have been to any already? The reason I'm curious is because my organization throws anime and video game conventions and other events, so we're trying to get some feedback from people who like either one. If you answered yes to my question above (for wanting to go or have gone) then could you also let me know what makes you go to conventions, or if you haven't gone then what's making you want to go to one? Anyway, thank you for your time, hopefully I'll hear from you soon.

    ReplyDelete